
به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجتالاسلام و المسلمین مجیدرضا فولادی، مدیرکل دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری در بازدید از میز ارتباطات مردمی وزارت علوم گفت: در بازرسیهای اخیر که به شکل محسوس و نامحسوس از مراکز ارتباط مردمی وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی صورت گرفته است؛ مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم جز پنج دستگاه برتر کشور است و امیدواریم که با تقویت این مرکز، جایگاه وزارت علوم در این حوزه نیز بیش از پیش تقویت شود.
حجتالاسلام فولادی گفت: مراکز ارتباط مردمی جز اولین محل مراجعه مردم به دستگاههای اجرایی و وزارتخانهها هستند و در صورتی که در این مرکز امکانات سختافزاری و نرمافزاری لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعان فراهم شده باشد و با برخورد مطلوب و حسنه از سوی کارکنان این بخش مواجه شوند؛ یک ذهنیت مثبت به پیگیری امور خود خواهند پرداخت و معمولاً با رضایت خاطر دستگاه اجرایی را ترک خواهند کرد.
مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد ریاست جمهوری تاکید کرد: ایجاد مراکز ارتباطات مردمی در دستگاههای اجرایی برای راهنمایی بیشتر و پیگیری درخواستهای مراجعان است ولی وجود این مراکز مانعی برای حضور مردم در داخل دستگاه اجرایی و ارتباط با کارشناسان و مدیران نیست، بلکه این مراکز باید زمینه را فراهم کنند تا افرادی که گفتوگو و تعامل آنان برای پیگیری درخواستها و ارائه پیشنهادها با کارشناسان و مدیران ضروریست، بتوانند در اسرع وقت به کارشناسان و مدیران دستگاهها امکان ارتباط و مراجعه داشته باشند.
وی تمرکز پاسخگویی به درخواستهای مردمی و شکایات آنان به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات را امر بسیار مثبتی دانست که پیگیری امور را برای مراجعان تسهیل میکند و دفتر بازرسی باید با هماهنگی و همکاری حوزه وزارتی و سایر بخشهای هر دستگاه اجرایی در اسرع وقت موضوع شکایت را پیگیری و پاسخ نهایی را به متقاضی منعکس کند.
انتهای پیام